sicriu transport coroane cruci cavouri
inmormantare

Davi Company - Servicii funerare complete in Targoviste

 

 

Venim in sprijinul momentului greu prin care treceti cu urmatoarele servicii funerare :


• Imbalsamare
• Constatarea de deces
• Acte necesare pentru declararea decesului
• Decontarea cu CNPAS



Imbalsamarea

Un serviciu funerar important, recomandat pentru buna desfasurare a unei inmormantari, este imbalsamarea persoanei decedate. Dispunem de persoane autorizate pentru acest serviciu funerar. Imbalsamarea, efectuata imediat dupa decesul persoanei, ofera familiei indoliate posibilitatea de a fi cat mai mult timp langa persoana pierduta.

Imbalsamarea se efectueaza din mai multe motive:

1. este recomandata prin lege;

2. elimina bacteriile si microbii din organism pentru o anumita perioada;

3. mentine persoana decedata pentru o perioada mai indelungata de timp.

Pentru depunerea persoanei decedate la o capela in Targoviste trebuie sa prezentam certificatul de imbalsamare, care este eliberat de catre medicul patolog, imediat dupa imbalsamare. Medicul nu va efectua imbalsamarea decat daca familia va detine certificatul constatator al decesului, eliberat de catre medicul de familie sau de catre alt medic, care poate practica acest lucru.


Constatare deces

Firma noastra dispune de medic imbalsamator autorizat care efectuaza acest serviciu si elibereaza certificatul de imbalsamare necesar in cazul depunerii la capela sau pentru transportarea decedatului in afara localitatii. Acest serviciu se efectueaza numai dupa ce a fost eliberat certificatul medical constatator al decesului de catre un medic autorizat. Certificatul medical constatator al decesului (CMCD) se poate elibera de catre medicul de familie sau de catre o unitate sanitara autorizata la 24h de la deces.

Obligatia medicului este de a examina cadavrul si doar dupa aceea, cand se asigura, printre altele, ca nu prezinta leziuni de violenta, poate trece la intocmirea CMCD. Pentru a completa rubricile corect el trebuie sa faca o anamneza culegand informatii despre decedat de la apartinatori. Va afla astfel, conditiile si imprejurarile in care a survenit decesul precum si simptomatologia pe care a avut-o bolnavul in ultimele momente ale vietii sale.


Actele necesare pentru declararea decesului

Despartirea de o persoana inseamna multa durere sufleteasca dar si multa birocratie pentru actele necesare declararii decesului.

Pentru simplificare procedurilor necesare actelor pentru deces, cereti serviciul de Decontare CNPAS

Pentru a ridica personal documentele de la primarie, va sunt necesare urmatoarele acte:

1. certificatul constatator al decedatului;
2. buletinul sau cartea de identitate a persoanei decedate;
3. certificatul de nastere al persoanei decedate;
4. livretul militar, in cazul in care persoana decedata este de sex masculin.

Certificatul de constatare al decesului

Certificatul se elibereaza dupa 24 de ore de la constatarea decesului. Daca decesul a avut loc din cauze violente, constatarea decesului se va face de catre o echipa operativa de la Institutul Medico-Legal.

Certificatul de deces se obtine, in baza actelor mentionate mai sus, de la Primaria in raza careia s-a petrecut decesul.


Ajutor Deces

In situatia decesului, ajutorul de deces se acorda o singura data unei persoane care prezinta dovada ca a acoperit cheltuielile generate de deces. Persoana care are dreptul sa ridice ajutorul de deces poate fi: parintele, sotul/sotia supravietutor/supravietuitoare, curatorul, tutorele, copilul sau, in lipsa acestora, orice alta persoana care prezinta acte care sa ateste ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2024, conform prevederilor art.20 din Legea nr.422/2023 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2024, cuantumul ajutorului de deces prevazut de Legea nr. 263/2010, cu modificările si completarile ulterioare, este urmatorul:

  • in cazul decesului asiguratului sau pensionarului: 7.567 lei;
  • in cazul decesului unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului: 3.784 lei.

Acte necesare pentru solicitarea ajutorului de deces:

1.) Certificat de deces, original si copie

2.) Act de stare civila al solicitantului care ateste relatia de rudenie cu defunctul sau, dupa caz, certificat de mostenitor

3.) Act de identitate al soliciantului, in original si copie

4.) Talonul de pensie al defunctului

5.) Documente care sa ateste ca au fost acoperite cheltuielile ocazionate de deces.

6.) Formular tipizat pentru acest tip de solicitare, de la casa de pensii


Decontarea cu CNPAS

Incepand cu data de 1 ianuarie 2024, conform prevederilor art.20 din Legea nr.422/2023 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2024, cuantumul ajutorului de deces prevazut de Legea nr. 263/2010, cu modificările si completarile ulterioare, este urmatorul:

  • in cazul decesului asiguratului sau pensionarului: 7.567 lei;
  • in cazul decesului unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului: 3.784 lei.

 

 

© Web design Ploiesti

Servicii funerare Targoviste